Ver todos los artículos de esta sección
Las mujeres judias – LA EPOCA 17.12.1900

Soto este titulo una mujer judía de Paris, madam Marsdin viene de publicar un libro trezladado del Inglez y acompaniado de una prefasión del gran rabino de Francia; Tzadok Hacohen.
Este libro es muy enstructivo y yeno de ensenyamientos morales.
El aze ver el rolo de la mujer judía desde la mas alta antikedad hasta muestros días.
kuando los djidios salieron de Egipto las mujeres judías fueron la kavza de sus libertd. En todas las grandes sirkonstansias, el rolo de la mujer judía fue emportante . Si en Francia los judíos tienen hoy una grande amor por sus nasión, esto es devido a las mujeres que tienen grande atamiento kon la fe. kale dezir que estos nobles sintimientos son enspirados a la mujer judía de parte los rabinos de Francia que supieron topar la melezina kontra el abandono ke los judíos fransezes azian de sus relijion.
Alado de madam Marsdin hay mas otras y numerozas judías que supieron akumplir en kualkier époka sus doveres enverso el dio y los ombres.
La mujer dize madam Marsdin, no fue kreada solo para pensar a su ventura ma para pensar también a la ventura de la famiya. Eya deve esforsarse de en kolkar poko a poko a sus hijos y a todo su deredor los buenos sentimientos ke van a servir de eshemplo a los otros, de este modo la persona topa konsolasion para sus dolores, las olvida y goza de la vida.
Al punto de vista de la moral, la mujer judia tiene mas responsabilidades ke el ombre. Eya tiene ke ser modesta para dar eshemplo de la modestia.
Ella no deve tener grandes deseos para no dar el eshemplo de la ambision.
La mujer judía deve pensar a su dover y demandarse si eya deveria deshar azer a las otras lo que quere azer eya mizma.
Margalit Matitiahu
_____________________________________________________________
SOBRE LA AUTORA MARGALIT MATITIAHU

Nacida en Tel Aviv (Israel), licenciada en Literatura Hebrea, Filosofía. Escribe poesía en judeo-español (sefardí o ladino) y en hebreo. Traductora, programas de radio, ensayista, colaboradora literaria.
Secretaria General de Federación Israeliana de Escritores. Fue Presidenta de AIELC durante seis años.
Co-directora de la revista Entrelíneas. Sobre su poesía: investigación de la Prof. A.M. Riaño (Univ. de Granada), entre otros. Poemarios publicados: «Kurtijo kemado» (bilin. 1987), «Alegrika» (bilin. 1992), «Matriz de luz» (1997), «Vela de la luz» (1997), «Kamino de tormento» (plaq. 2000), «Bozes en la Shara» (2001), «Vagabondo eternel» (2001), «Despertar el selencio» (bilin. ladino-hebreo, 2004); «Aromas y memorias» (CD; poemas recitados y cantados).
Premios a poemarios: Ateneo de Jaén (1996), Fernando Jeno (1994). Premio de creacion del Primer Ministro (1999). En Diciembre 2003 se inauguró en Puente Castro, León, una placa al nombre de Margalit Matitiahu.
Es productora de dos documentales realizados con su hijo, el cineasta Jack Matitiahu.
eSefarad Noticias del Mundo Sefaradi