Las Notas de Matilda: LOS DOS AZNOS DE DJOHÁ por Matilda Koen Sarano

Djohá tinía dos aznos i kería poderlos destingir para ver kuanto komía kada uno d’eyos.

Komo no estava reushendo, le disho un amigo: «Kórtale a uno los pelos de la kola. Ansina vas a ver ke son diferentes.»

Djohá le kortó a uno los pelos de la kola i pudo distingirlos. A la noche vinieros kasadores i le kortaron i al otro los pelos de la kola.

Le disho el amigo a Djohá: «Saves kualo? Kórtale a uno de los dos la kola… No ay nada…». Djohá se la kortó, ma a la noche pasaron otra vez los kasadores i kortaron la kola i al otro.

Por la tresera vez, sigún el konsejo de amigo, Djohá kortó una oreja a uno de los aznos, ma i esta vez los kasadores kortaron la oreja al otro.

Le disho el amigo: «Mizura la altura de los dos, ansí savrás kual es el alto i kual el basho». I ansí izo Djohá.

El amigo lo enkontró de muevo i le demandó: «Los mizurates?»

Le respondió Djohá yeno de entuziazmo: «Siguro! El azno blanko es mas alto del azno preto. Agora puedo destingir entre eyos.»

 

Kontado por MATILDA KOEN-SARANO – 2017

matilda_koen_sarano

 

Kada semana, Matilda Koen Sarano mos konta sovre kuentos, muzika i otras kozas ke eya va arekojendo…

Check Also

El profesor asociado de español y lingüística Bryan Kirschen y la profesora asociada de estudios judaicos e historia Dina Danon imparten conjuntamente una clase en la que los estudiantes colaboran con la organización JewishGen para transcribir registros familiares escritos en judeoespañol de Salónica, Grecia (1934-1935). El grupo que aparece en la foto (de izquierda a derecha): Anne-Marie Gabel, estudiante de primer año de Estudios de la Mujer, Género y Sexualidad e Historia; Flora Brill, estudiante de segundo año de Lingüística y Estudios Judaicos; Erin Keating, estudiante de primer año de Lingüística; Adina Steiner, estudiante de segundo año de Antropología y Estudios del Mediterráneo Antiguo; Danon; Kirschen; Marcos Guinazu, estudiante de primer año de Ciencias Políticas; Leila Falkovsky, estudiante de primer año de Biología y Estudios Evolutivos; Aaron Miller, estudiante de primer año de Griego y Latín; y Rafi Josselson, estudiante de primer año de Estudios Judaicos e Historia. Crédito de la imagen: Jonathan Cohen.

La clase del Proyecto Fuente transcribe registros censales de la rara escritura sefardí.

  El conocimiento que tienen los estudiantes del solitreo, una forma manuscrita del ladino, está …