Ver más kuentikos de la Tia de Sulucha >>

-Tia, ¿oy parese ke huites de vijita?
-Si, me envitaron a la kaza de un vizino ke save tanyer el piano de maraviya.
-¿I kualo djugo en el piano?
-Todo lo ke kijimos, muzika a la franka i muzika a la turka. Bach, Chopin, Mozart. etc.
-¿I ke muzika a la turka vos djugo?
-Una muzika de Ketel Bey. Parese ke es un kompozitor turko. Eskrivyo muzika sovre los bazares de Persia , sovre Ejipto, i muncho mas.
-Agora me akodri ken es este kompozitor. El no es ni turko ni un Bey. El es ingles. Se yama Albert Ketelbey i nasyo en Birmingham en el siklo diez i mueve. Eskrivyo muzika ke para los inglezes era oriental i egzotika en akeyos tiempos
-¡I a mi me paresio turko!
Renée Martin
Payis de Gales (Gran Bretanya)
La Lettre Sepharade 37 – Desembre 2001
—————————————
*La tia de Sulucha avla solo djudio. No save lo ke es ni el Ladino i ni el Judeo-Espanyol: estas palavras son para la jente enstruida, la ke save meldar i eskrivir. El padre de la tia era tan provetiko ke no pudo mandarla la eskola. Ama la tia era entelijente i se ambezo un poko de grego kon los vizinos de ariva, i un poko de ermenesko kon los vizinos de abasho.
Sulucha era el nombre de la mosa de mi nona. Eya se murio munchos anyos antes ke nasi yo. Kuando yo era ijika, me kontavan ke Sulucha tenia las manos aufladas de lavar i fregar todo el dia, la povereta. En akel tiempo no avia makinas de lavar.
eSefarad Noticias del Mundo Sefaradi